10 września 2014

III Półmaraton Henrykowski

Foto: Półmaraton Henrykowski

Idea Półmaratonu Henrykowskiego od samego początku bardzo mi się podobała :-) - zawody  na moim ulubionym dystansie w pięknych okolicznościach przyrody, z trasą prowadzącą przez niezwykle malownicze Wzgórza Strzelińskie! Tylko ten termin - pierwsza połowa sierpnia, południe - może być gorąco, ba!, może być bardzo gorąco! Paradoksalnie podczas pierwszej i drugiej edycji (w których oczywiście nie pobiegłem!) temperatura powietrza była bardzo korzystna, a słońce ukryte było za chmurami :-). Zacząłem już wierzyć, że upałów w Henrykowie nie trzeba się obawiać, więc śmiało zapisałem się na trzecią edycję :-).

Półmaraton w Henrykowie posiada to wszystko co powinien: sprawną organizację, ładną lecz wymagającą trasę, sympatyczną atmosferę, fantastycznych kibiców i zaangażowanych wolontariuszy. Start zlokalizowany był w pobliżu stacji kolejowej w Henrykowie, meta w przyklasztornym parku. Zawodnicy mieli do pokonania jedną pętlę, na których konkretnych podbiegów nie brakowało :-). Jak to zwykle bywa - do trzech razy sztuka i dopiero za trzecim razem sierpniowa pogoda pokazała co potrafi. A potrafi wiele :-), upał z każdą minuta wzrastał, żar spływał z bezchmurnego nieba i wspaniale rozgrzewał asfalt. Podbiegi w takich warunkach nieźle dały mi kość. Gdy w końcu dobrnąłem do mety, doceniłem stary przyklasztorny park i ożywczy cień :-). Chwile z drewnianym medalem na szyi były po prostu wspaniałe. Z wyniku nie jestem bardzo zadowolony (1:58:18), upał mi nie pomagał, tym bardziej mam wielką ochotę wystartować za rok i poprawić nieco swój czas :-).

Strona biegu, wyniki i zdjęcia:

Trasa:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz