22 maja 2013

4. Półmaraton Opolski

maratonypolskie.pl
19 maja 2013 r. w nadodrzańskim Opolu, w gorący wiosenny dzień, rozegrał się jednocześnie 3. Maraton i 4. Półmaraton Opolski. Wszyscy biegacze rywalizowali na tej samej trasie, półmaratończycy (żółte numery startowe) pokonali dwie pętle, maratończycy (białe) musieli przebiec kolejne dwa okrążenia. Trasa interesująca - część przebiegała wzdłuż kanału Odry, przez rynek i stare miasto. Raczej trudna i wymagająca, trochę podbiegów i zbiegów, w okolicach rynku nawierzchnia brukowa.

Opole zrobiło na mnie bardzo dobre wrażenie - odremontowane kamienice i ulice, czysto, dużo zieleni. Niestety niezbyt liczni, często przypadkowi kibice wyglądali na zaskoczonych rozgrywającą się barwną uliczną imprezą biegową, nie było z fantazją zorganizowanego dopingu, z którego słynie na przykład półmaraton w Grodzisku Wielkopolskim. Jestem pewien, że Opole ma potencjał, by nadrobić ten mankament w przyszłości. Maraton od strony organizacyjnej przygotowany był bardzo dobrze, trasa zabezpieczona, oznaczone kilometry dużymi pionowymi znakami. Nie brakowało punktów odżywczych, wody, izotonika, bananów, misek z wodą. Wolontriusze pracowali sprawnie i ich postawa w ten upalny dzień może być stawiana za wzór. Dekoracja zwycięzców odbywała się na terenie Narodowego Centrum Polskiej Piosenki, znanego od lat ze słynnego opolskiego Festiwalu. Amfiteatr świetnie sprawdził się i w tej roli :-)

To były moje pierwsze zawody po kontuzji, która wyeliminowała mnie z maratonu w Krakowie. Przerwa w treningach spowodowała regres formy, ale półmaraton w Opolu nie wywołał bólu w feralnym stawie, tak więc byłem bardzo zadowolony, chociaż nie miałem szans na poprawienie życiówki.
Mam nadzieję, że za rok będzie lepiej! :-)

Wyniki i zdjęcia:

Trasa 4. Półmaratonu Opolskiego zarejestrowana przez GPS

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz