15 stycznia 2013

Trasa biegowa (Góry Izerskie) Jakuszyce - Sine Skałki - Jakuszyce

Atrakcyjna widokowa trasa biegowa w Górach Izerskich, obfitująca w piękne widoki, ale uwaga: najwyższy fragment jest odsłonięty, należy uwzględnić występowanie silnego wiatru i realne niebezpieczeństwo w czasie burzy.

Cechy:
  • start i meta w Jakuszycach,
  • długość ok. 19 km,
  • różnica wysokości - 278 m,
  • suma podbiegów - 348 m,
  • nawierzchnia - szutrowe drogi, asfalt

Zaczynamy bieg przy przystanku PKS koło leśniczówki w Jakuszycach. Biegniemy szutrową drogą na północ, po ok. 1 km skręcamy w lewo w pierwszą leśną drogę. Docieramy nią do zielonego szlaku turystycznego prowadzącego do kopalni Stanisław. Tam uwaga: przy zabudowaniach administracyjnych kamieniołomu wybieramy szutrową drogę prowadzącą po lewej stronie budynku, po chwili pojawia się wspaniały widok na kamieniołom, a ok. 0,5 km dalej czerwony szlak turystyczny. Szlak czerwony aż do skrzyżowania ze szlakiem żółtym jest najbardziej atrakcyjnym odcinkiem trasy ze wspaniałymi rozległymi widokami na Góry Izerskie (niezwykle interesujący punkt widokowy ulokowany jest przy Sinych Skałkach).  Po dotarciu do szlaku żółtego (Rozdroże pod Kopą), skręcamy w lewo, w pewnym momencie szlak żółty odbija w prawo w stronę Hali Izerskiej, my biegniemy cały czas prosto aż do Rozdroża pod Cichą Równią. Dalej zielonym szlakiem turystycznym zbiegamy do Jakuszyc.