30 maja 2011

XVIII Bieg Górski na Ślężę

XVIII Bieg Górski na Ślężę połączony z Mistrzostwami Polski Seniorów w Biegach Górskich na Krótkim Dystansie odbył się w sobotę 28 maja 2011 r. Organizatorzy: Urząd Miasta i Gminy Sobótka, Ośrodek Sportu i Rekreacji w Sobótce, sympatycy biegania w Sobótce, Gimnazjum Gminne w Sobótce. Start znajdował się na stadionie w Sobótce, meta na szczycie Ślęży (718 m n.p.m.). Dystans 5 km, przewyższenie + 543 m, – 35 (siodło za Wieżycą). To był mój debiut w biegach górskich, nie wiedziałem jak się wbiega na Ślężę,  więc postanowiłem “rozpoznać temat walką”, z opinii na różnych forach można było zorientować się,  że trasa nie jest łatwa. Założyłem, że powinienem dotrzeć do mety w czasie potrzebnym na ukończenie wyścigu na 10 km po płaskim. 

Na szczęście było stosunkowo chłodno jak na koniec maja, biegu nie ułatwiały śliskie kamienie i głazy, które zmoczył nocny deszcz. Trasa rzeczywiście nie była łatwa, strome odcinki musiałem pokonywać marszem, mimo to tętno dochodziło wtedy niemal do maksimum. Prognoza czasu na 10 km okazała się słuszna, trasa dała w kość - choć to było "tylko" 5 km. Wnioski na przyszłość: popracować nad siłą biegową i  starać się jak najwięcej pokonywać biegiem. Może za rok będzie lepiej :-) 

Ślęża w maju jest niezwykle piękna, soczysta zieleń młodych liści, śpiew ptaków i czyste, pachnące wilgotnym lasem powietrze. Widok biegaczy drapiących się na Wieżycę w skupieniu i całkowitym milczeniu - bezcenny. Trasa była oznakowana w strategicznych miejscach taśmami. Na szczycie czekała obsługa mety, medal, butelka wody, zabezpieczenie medyczne i ewentualnie depozyt, jeśli ktoś go zostawił celem zabrania na metę przez organizatorów (bluza przydała się). Organizatorzy spisali się wzorowo, atmosfera była sympatyczna, jestem z biegu bardzo zadowolony i mam nadzieję uczestniczyć w kolejnych edycjach.

Wyniki na stronie Maratony.Polskie.PL

Relacja na portalu Biegigorskie.pl

Zdjęcia:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz